
OVER HET BESTELLEN
1. Hoe werkt de online bekijk-, bestel en betaalmodule van bestel.rainbow7.nl?
Op school of op een kinderdagverblijf heb je een persoonlijk inlogkaartje gekregen, daarop staat o.a. een gebruikersnaam en inlogcode op vermeld. Ga naar bestel.rainbow7.nl, vul je gegevens in en klik daarna op 'inloggen en bestellen'. Op de nieuwe pagina zie je direct in 1 overzicht de fotosrie die wij met veel plezier van je kind(eren) genomen hebben, plus de bijbehorende groepsfoto('s). Je kan met 1 klik op de knop direct een digitaal en/of foto-afdrukkenpakket bestellen; simpel, makkelijk en snel! Want de betaling gaat makkelijk, simpel en vooral veilig via Ideal.
In de gebruikersnaam staat vaak de naam van het kindje en de eerste letter van de achternaam. Denk aan de hoofdletters en we gebruiken nooit spaties. Lukt het echt niet, neem contact met ons op via de mail: info@rainbow7.nl
3. Ik heb meer dan 1 inlogkaartje gekregen, wat nu?
Je krijgt per fotoserie een inlogkaartje. Als je inlogt met alle kaartjes tegelijk dan kan je de pakketten combineren en krijg je meer korting.
4. Ik wil graag mijn foto's helemaal afgeschermd hebben!
Dat zijn onze foto's altijd, je hoeft je hier geen zorgen over te maken.
5. Ik ben mijn inlogkaartje incl. de gebruikersnaam en inlogcode kwijt... wat nu?
Mail ons via info@rainbow7.nl en wij geven je de gegevens als je ons laat weten om welke school of kinderdagverblijf het gaat, plus de naam van je kind(eren) en hun bijbehorende groepen.
6. Kan iemand anders ook de foto's van mijn kinderen bekijken en/of bestellen?
Nee, dat kan niet! Alle foto's zijn afgeschermd voor anderen, alleen als je de inlogcode en gebruikersnaam hebt kan je de foto's bekijken en bestellen.
7. Blijft mijn winkelwagen gevuld na in-, uit- en inloggen?
Ja, de winkelwagen blijft gevuld.
8. Kan ik een bestelling samenstellen vanuit meerdere inlogcodes?
Ja dat is mogelijk.
9. Welke producten kan ik allemaal bestellen?
Je kan bij ons kiezen uit digitale bestanden, fotoafdrukken, vergrotingen en een afdruk op canvas.
10. Ik wil het 2de voordeelpakket bestellen, maar hoe gaat dat?
Als je inlogt met meerdere kaartjes kan je per foto een pakket bestellen. Let op dat je wel een andere foto selecteert. De korting wordt in de winkelwagen verrekend.
OVER DE PRODUCTEN
1. Wat houdt de actie van het digitale pakket (voordeelpakket 1) in?
Je krijgt alle afbeeldingen die je ziet van je kind of van deze fotoserie van je kinderen samen in hoge resolutie incl. een gratis groepsfotobestand. Na betaling ontvang je een downloadlink van ons en via deze link kan je al je bestanden snel, makkelijk en veilig downloaden.
2. Ik heb fotobestanden (het digitale pakket) besteld, hoe en wanneer ontvang ik deze van Rainbow 7 fotografie?
Direct nadat je betaling bij ons binnen is, verzenden wij je automatisch binnen 1 werkdag een bevestigingsemail met daarin de downloadlink naar je bestelde fotobestandenserie. Deze link is gedurende 3 weken geldig. Je krijgt het digitale pakket verpakt tot een zip-file, dat maakt 't sneller om te downloaden. Dit betekent dat je na downloaden, het zip-file moet uitpakken om bij de afzonderlijke fotobestanden te komen. Lukt het niet, mail naar: info@rainbow7.nl.
3. Waarom is het bestellen van een digitaal pakket zo aantrekkelijk?
Je hebt alle fotobestanden in eigen beheer, ze zijn voor altijd van jou en je kan er dus iets mee doen wat en wanneer je maar wilt. Een fotobestand kan je eindeloos vaak gebruiken. Als je de hele serie - de downloaddeal - bestelt, is de prijs per fotobestand vele malen lager dan wanneer je een enkel fotobestand aankoopt. Daarnaast bieden wij je ook nog eens extra korting als je meer dan 1 digitaal pakket bij ons bestelt.
4. Aan welke eisen voldoen de fotobestanden van het digitale pakket?
Ze zijn in hoge resolutie in jpeg, dus je kan ze zeker weten gebruiken voor vergrotingen tot 60 cm. De afbeeldingen die je in onze webshop ziet, zijn in heel lage resolutie om de snelheid van de webshop te garanderen. De digitale fotobestanden die je van ons krijgt, zijn van veel betere kwaliteit en dus niet te vergelijken met de soms wat korrelige beelden in de webshop.
5. Hoeveel gratis groepsfotobestanden krijg ik bij het digitale pakket?
Het fotobestand van de groep waar jouw kind in zit.
6. Ik wil een 2de voordeelpakket bestellen, maar hoe gaat dat?
Als je inlogt met meerdere kaartjes kan je per foto een pakket bestellen. Let op dat je wel een andere foto selecteert. De korting wordt in de winkelwagen verrekend.
7. Drukken jullie op mat of glanzend papier af?
Onze foto's worden afgedrukt op glanzend papier.
8. Zijn de foto's ook in zwart/wit en sepia te verkrijgen?
Ja, in de webshop kan je aangeven in welke kleur je de foto afgedrukt wilt hebben.
9. Hoe krijg ik een gewenste foto in een vierkant formaat?
In de webshop kan je zelf een uitsnede maken van de foto. Deze optie staat bij het tabbald "afdruk".
10. Hoeveel pasfoto's staan er op een pasfotovel?
Er staan 16 pasfoto's op een pasfotovel
11. Voldoet de pasfoto van het pasfotovel voor officiële documenten zoals een paspoort?
Nee, wij maken geen foto's voor officiële documenten
12. Waar kan ik alle fotoproducten vinden die jullie aanbieden?
In de webshop staan een aantal tabbladen daar staan alle opties op.
13. Wat is de levertijd van deze producten?
Digitale bestanden worden binnen een dag geleverd, ook in het weekend.
Afgedrukte fotoproducten worden binnen 2 weken geleverd.
14. Waar krijg ik mijn bestelling geleverd?
De bestelling wordt naar het opgegeven adres gestuurd. Ze zitten in een dikke envelop of koker, net wat de drukker de beste optie acht.i
OVER DE PRIJZEN
1. Wat zijn de verzendkosten per bestelling?
Voor een digitaal bestand/pakket worden er geen verzendkosten berekend.
Het normaal verzenden van een foto bestelling kost €2,50, je kan voor verzekerd verzenden kiezen €6,50, er is dan de garantie dat je pakketje ook geleverd wordt.
Om een canvas mooi bij jou thuis te krijgen, rekenen wij €6,50 aan verzendkosten.
2. Wat zijn de prijzen van deze producten?
Deze staan vermeld op de pagina product en prijslijst.
3. Tussen welke bedragen kan een bestelling variëren?
Een afdruk is er al vanaf € 4,-. De prijzen staan vermeld op de pagina product en prijslijst.
OVERIGE VRAGEN
1. Wie maakt de fotoproducten en verzorgt het online betalingssysteem?
De foto- afdrukken en -producten worden gemaakt door een professioneel fotovaklab, info@onlineschoolfot
Het online betaalsysteem is ingericht door Cardgate.
2. Is het betalingsysteem veilig?
Ja, deze is veilig.
3. Op welke manieren kan ik allemaal (online) betalen?
Met IDEAL.
4. Hoe lang kan ik fotoproducten bestellen?
De fotoserie staat minimaal een halfjaar in de webwinkel. Probeer even of het inlogkaartje nog werkt. Staat je serie niet meer in de webwinkel? Je kan hem altijd opvragen, wij bieden hem dan alleen nog digitaal aan.
5. Kan ik mijn bestelling nog annuleren of wijzigen na bevestiging?
Reeds betaalde bestellingen gaan direct in behandling/productie door ons fotovaklab, een wijziging is dan niet meer mogelijk. Annuleren kan dan helaas niet meer.
6. Zijn er extra bewerkingen (kleur, uitsnede, iets wegpoetsen) mogelijk van mijn foto’s?
Neem even contact met ons op voordat je de bestelling plaatst, we kunnen je vast helpen.
STAAT JE VRAAG ER NIET TUSSEN? MAIL NAAR info@rainbow7.nl OF GEBRUIK HET CONTACT FORMULIER
We proberen je mail binnen een werkdag te beantwoorden. In de vakanties van Midden Nederland zijn wij gesloten en beantwoorden de mail dan meteen na de vakantie.